Inovativní myšlenky Merlo v oblasti úspory energie
Inovativní systém Eco Power Drive
Mezinárodní patentem chráněný systém EPD (Eco Power Drive) ovládá otáčky vznětového motoru pomocí řídicí jednotky EPD umístěné mezi pedálem akcelerátoru a vlastním motorem. Pracovník obsluhy nastavuje požadovanou rychlost jízdy pedálem akcelerátoru, řídicí jednotka pak zvyšuje otáčky motoru, dokud není požadované rychlosti dosaženo. Řídicí jednotka tak může optimalizovat chod motoru co nejefektivnějším způsobem při současné minimalizaci spotřeby pohonných hmot.
EPD systém umožňuje ruční nastavení tří provozních režimů: Transport and Tow slouží k dosažení nebo udržení požadované rychlosti při minimální spotřebě paliva. V tomto režimu systém nastavuje krouticí moment potřebný k dosažení rychlosti nastavené uživatelem. V režimu Heavy Load systém poskytuje maximální krouticí moment při pracích typu nakládání nebo hrnutí, opět při minimální spotřebě paliva. Třetí režim, tzv.Inching, je užitečný pro dosažení maximální přesnosti pohybů. Díky druhému potenciometru si může pracovník obsluhy nastavit otáčky motoru, což je obzvláště užitečné, je-li třeba udržovat otáčky vývodového hřídele na 540 nebo 1000 ot/min a umožnit tak připojenému příslušenství co nejlepší výkon. Systém řídí otáčky vývodového hřídele nezávisle na rychlosti stroje a dovoluje obsluze dosáhnout jakékoli rychlosti od 0 do 40 km/h jednoduchým zmáčknutím pedálu plynu.Merlo je jediným výrobcem teleskopických nakladačů na světě nabízejícím efektivní řešení snížení spotřeby paliva a co největší všestrannosti.
- Patent Merlo: inovativní systém EPD je chráněn mezinárodním patentem.
- Úspora energie: systém EPD umožňuje úsporu pohonných hmot až 3,65 l/hod.
- Roční úspora: při 1000 provozních hodinách se celková roční úspora pohybuje kolem 3 650l, tzn. přibližně 4 000 €.
- Cíle: EPD řídí otáčky motoru pomocí parametrů nastavených pro maximální úsporu energie.
- Řídicí jednotka EPD: umístěná mezi motor a pedál akcelerátoru - přímé ovládání otáček motoru.
- [Požadovaná rychlost: díky EPD je optimálně dosaženo požadované rychlosti.
- Ruční výběr mezi třemi režimy: Transport and Tow, Heavy Load a Inching.
- PTO: pracovník obsluhy si nastavuje režim mezi otáčkami motoru a otáčkami vývodového hřídele 540/1000.